Den andra dagen och det andra gympasset för 2021

Lördag 2 januari och jag har dragit av det andra gympasset för året vilket känns superbra då jag vet att många inte ens klev upp ur soffan igår samt är lite småbakis idag med.

Ja jag drack inte på nyårsafton, eller jo en öl till maten, en liten kopp glögg samt 2 glas champagne när vi skålade in det nya året.

Vi var dock uppe till efter kl 1-2 på nyårsnatten och det kändes ju i kroppen dagen efter mer än att man hade druckit några glas.
Vi har blivit rätt duktiga på att gå och lägga oss i tid samt kliva upp i bra tid, dagen känns så mycket längre då.

Well gym.
skrapade ihop en liten mix idag som bestod av följande.

Roddmaskin i 5 minuter, denna fick bli starten även idag då det var en tjej som körde trappmaskinen som jag tänkte hoppa upp på.

roddmaskin på sportcenter
5 minuter roddmaskin startade passet.

Crosstrainer blev dagens andra maskin på mitt obefintliga schema, en maskin som är skonsam mot knän och enkel att köra. bara rycka och gå samtidigt. här blev det 10 minuter innan trappmaskinen blev ledig.

crosstrainer från life fitness
Crosstrainer 10 minuter.

Så efter dessa två maskiner så blev den fri, trappmaskinen som jag fastnat för. Man går och går men kommer ingenstans samma som klockan.

Här körde jag 20 minuter och det är ganska lagom känner jag, visst skulle man kunna klampa på i några fler minuter men det är ju inte bara den maskinen som jag ska göra när jag är på gym.

Trappmaskin från life fitness
20 minuter ger mig 89 våningar denna dag

Efter några droppar svett och med lite tröttare ben/rumpa så körde jag lite kettlebell swing. 3 set med 8 repetitioner på 20kg blev det.

Sedan gav jag mig på klätterträdet och kollade lite snabbt hur pass dålig min muscle-up var. Det var inte någon trevlig syn men det gick ju, om än lite snett.

steg 1 i muscle up, ladda upp.
steg 2 är ju att dra sig upp, det ser ut som jag måste närmre stången.
Här går det lite snett men jag tar mig upp, vänstern kommer alltid före på denna del.
muscle up
muscle up, done. inte den snyggaste men jag tar mig upp.

Hopp till lite vader som blev sist på passet.
här blev det 3 set med 10 repetitioner med en 25kg viktskiva.

vadpress med en 25kg viktskiva

Passet blev en lite med kompakt modell då jag hade tänkt klämma in ett till med Alicja senare under dagen. Återstår att se hur det blir med det framåt kvällen.

Relaterade inlägg

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.